antara dua sem


antara dua semester.
pernah ke korang merasai dua semester dalam minggu yang sama?
hah! itu yang berlaku kepada aku, pelajar kejuruteraan mekatronik
universiti kejuruteraan tersohor di utara tanah air ^_^.

semester khas ( top up course sem) & semester akhir ( sem 8), dua semester bertembung dalam satu masa. semester khas dengan 'study week'nye, sem akhr pulak kelas2 baru nak bermula.
kedua2 nampak bagai penting. sebab kalau sem khas nye study week nie ak x study bler lagi plak yang ak nak stadi. orang kate minggu depan final, tapi yang "A" nye jadual exam pon x de lagi. even 3 subjek (artificial intelligent, engineering statistic, engineering economic) JE, tapi korang boleh tengok la subjek2 die mmg class pertama.
berbalik kepada sem akhir, awal2 klas nie la yang nak kena pergi coz basic2 nak kena tau. ini karang g yg tengah2, nganga la aku jawab nye.tambah2 subjek elektif. da la sem nie patut2 ak ade 2 je subjek (advance control system & engineering in society) skali bertambah pulak lagi 2 subjek ( power system engineering & engineering management).
pening2! apa lagi yang tak cukup ngan aku belajar nie? kerana hendak mengejar status akreditasi semua ini perlu dilakukan. ak tak menolak EAC, BEM dan sebagainya tetapi semua yang berlaku ini suatu yang menyeksa minda dan bagai satu seksaan menjadi pelajar kejuruteraan.
namun, yang paling aku x puas hati bila tengok junior2 aku relax2 je diorang nie satu subjek 2 jam kredit je (bapak la relax). yang ak nie dr dulu smp skrg atleast subjek core 3 jam kredit....
argh! jenayah intelektual sungguh.....
antara dua semester......

hope so kepada semua sahabat2 tahun 4 yg berperasaan seperti aku. doa2 lah pada Yang Maha Pencipta. Moga2 kita nie diberi kekuatan untuk menghadapi semua ini~...

1 comments:

fat said...

dasat nyer..
apa2 pn gud luck.. dh xlm dh nk abes.
sbr la

Post a Comment